rss
twitter
    Jom Ikut Saya di Twitter :)

Tuesday, 24 January 2012

Tahun Naga 2012

Ohhoohooii.. *Gaya ala-ala Datuk M Daud Kilau dengan kilauan gigi emasnya* Hahaha..

Selamat Tahun Baru Cina.. Gong Xi Fa Cai..

 * Garangnyer Gambar.. Hiks~ *

Err.. Dah ketinggalan keretapi ke saya? Baru nak wish tahun baru? Hahaha.. Biasak bro! Cuti panjang.. Syok woo!! Sampai malas nak menaip. Hehehe.. :D

Baik. Tahun ni tahun Naga ye adik-adik. Tahun yang disukai dan dinantikan oleh kaum Cina. Tahun yang bawa 'Ong' bagi diorang. Dalam kalendar Chinese, Naga ialah haiwan kelima selepas Arnab. Dan ia terbahagi kepada lima elemen. Iaitu Naga Api, Naga Air, Naga Besi, Naga Kayu dan Naga Bumi. Tahun 2012 ni tiba turn Naga Air punya tahun.

* Tahun-tahun Naga *

PERSONALITI 

Naga memberi simbol tuah dan nasib baik, serta kekuasaan. Jadinya, orang-orang yang lahir dalam tahun Naga ni wajar dihormati dan dimuliakan. Sebab tu lah, ibu bapa kaum Cina amat suka kalau anak nya dilahirkan dalam tahun ini. 

KARAKTERISTIK 

Secara umumnya, orang-orang yang lahir dalam tahun Naga mempunyai sikap seperti berikut :
  • Innovatif
  • Fleksibel
  • Yakin diri
  • Berani
  • Daya usaha tinggi 
  • Sombong
  • Bijaksana
  • Teliti
  • Mudah marah
  • Tak dapat dijangka
SERASI BERSAMA

Orang-orang yang dilahirkan dalam tahun Naga sangat serasi dengan orang-orang yang lahir dalam tahun Tikus, Monyet, Ular, dan dengan orang yang lahir dalam tahun Naga sendiri.

Sebaliknya, mereka sangat tak serasi dengan orang-orang yang lahir dalam tahun Lembu, Arnab, Kambing dan Anjing.

OK lah. Apa kes pulak cerita pasal Naga-naga bagai ni eh? 1 Malaysia maaa! Hahhaa..

Ada beberapa orang tersayang saya yang lahir dalam tahun Naga. First of course lah, mak saya yang tersayang. Lahir tahun 1952, Tahun Naga Air. Dan seorang lagi.. Err.. Ehem-ehem.. Aduiyaii.. Malu pulak nak mention nama nya. Takpe lah.. Anda faham-faham je lah sape. Beliau jugak tahun Naga (Bumi), 1988.

Malangnya, saya dilahirkan dalam tahun Lembu. Tak sesuai menurut feng shui Chinese, Lembu dengan Naga. Tak ada persefahaman.

Kalau zodiak English pun, Virgo (saya) tak sesuai dengan Aquarius (beliau). Aduhai.. Kenapa semua tak suka kami bersatu?? 

Wuaaaaa.. *Meraung-raung kesedihan* (Err.. Stop je lah drama Melayu. Tak payah nak meraung sangat lah!)

Huhuhu..

Tapi kan, untuk kesekian kalinya, seperti yang dah saya utarakan dalam entri previous tentang Statistik Tipu Pakcik Gugel, sekali lagi Pakcik Gugel buat silap yang nyata. Ade pulak kali ni statistik utama saya adalah yang ini.

* Pakcik Gugel Buat Statistik Tipu.. LAGI! *

Mana lah pernah saya buat entri camtu. Saya tak tau pon kehidupan peribadi beliau, walaupun saya sangat suka *tahap gila* kan beliau. Takkan saya nak reka-reka cerita tentang tu kan? Untuk apa? Honestly, saya lagi hope beliau single mingle and available supaya.. Err.. Takde pape lah! *Blushing* 

Ah.. Apsal ngengade lebih pulak saya nih. Astaghfirullah! 

Daripada saya terus meraban, lebih baik stop di sini je lah ye kawan-kawan. Diharap tahun ini akan memberi sejuta kebahagiaan kepada anda semua! Aminn..


-------------------------------------------------------------------------------------

yus cakap : Happy Birthday untuk beliau 1 Februari nanti. All the best to you in this year of yours. :)
Bookmark this post:
StumpleUpon DiggIt! Del.icio.us Blinklist Yahoo Furl Technorati Simpy Spurl Reddit Google Twitter FaceBook

No comments:

Post a Comment