rss
twitter
    Jom Ikut Saya di Twitter :)

Wednesday, 28 December 2011

Anak Kampung

First time dengar lagu Anak Kampung nyanyian Jimmy Palikat ni dekat MuzikFM. Best jugak. Ape lagi, terus godek-godek YouTube and found this one.


Ini lirik untuk lagu ni. Layan saje.
Memang aku ini anak orang miskin
Tiada apa-apa yang dapatku berikan
Engkau memang cantik memang tidak padan
Dan tidak sepadan

Aku anak kampung tiada pelajaran
Kuli kuli sahaja memang tidak padan
Cantik ba kau itu banyak yg tergoda
Lagi orang kaya

Chorus
Tiada keretaku bawa kau jalan-jalan
Rumahku pun tiada
Ada pun bapa punya
Apalagi belanja mahu bayar berian
Kahwin sama kamu
Bukannya ku tidak suka sama kamu
Tapi aku takut hidup kau kan sengsara
Kerna aku cinta
Aku lepaskan kau sama orang lain

Engkau masih muda cantik lagi menawan
Janganlah kau cari lelaki macam saya
Engkau memang cantik
Nanti kau menyesal tiada guna.

Lagu ni originally is Lagu Tradisional Sabah rupanya. Di translate dari loghat Sabah (Sumandak) kepada bahasa Melayu. Jom check it out versi Sabah punya.


Yang kelakarnya, siap ada jawapan sebagai balasan untuk lagu ni. Boleh layan yang ni. Best jugak tau! Hehehe..


Tak sangka, rakyat Malaysia memang kreatif! Bukan saje ada balasan dari sang perempuan, ada pulak versi orang kaya untuk lagu ni. Jom layan yang ni.


Hah.. Hamek kau! Kenyang telinga dengan lagu ni jer. Hahaha..Sabo je laa! :)



------------------------------------------------------------------------------------------

yus cakap : Saya pun anak kampung (tapi absolutely bukan orang Sabah. Orang Sabah lawa-lawa). :)
Bookmark this post:
StumpleUpon DiggIt! Del.icio.us Blinklist Yahoo Furl Technorati Simpy Spurl Reddit Google Twitter FaceBook

1 comment: