rss
twitter
    Jom Ikut Saya di Twitter :)

Wednesday, 22 December 2010

Kisah Manusia Akhir Zaman

Dua hari lepas saya tengok Buletin Utama. Dua orang saudara baru Islam nak menukar agama. Maksudnya, dorang dua orang ni dah masuk Islam, tapi nak berpatah balik ke agama masing-masing setelah (kalau tak silap saya) berbelas tahun memeluk Islam.

Rugi bukan? Seolah-olahnya, mereka dah pun menemui cahaya setelah bergelut dengan kegelapan, tapi nak kembali balik kepada kegelapan tu bila dah 'jemu' dapat cahaya.

"Dan sesiapa yang mencari agama selain agama Islam, maka tidak akan diterima daripadanya, dan ia pada hari akhirat kelak dari orang-orang yang rugi." (Surah : Ali-Imraan, Ayat : 85)

Semoga Allah tetapkan hati kita supaya sentiasa dalam Islam.

Kemudian, kisah yang semakin lama semakin 'membiak'. Macam bakteria gitu. Cepat je membiak nya walau dalam keadaan yang takde apa-apa nutrien. Personally, agak menyampah untuk saya nak menyentuh soal-soal kurang bermaruah macam kisah gay, lesbian dan yang sewaktu dengannya ni. Tapi, kalau tak sentuh bab ni, sedangkan ia dah semakin berleluasa, rasa macam tak patut pulak.

Bukan saya nak menghina atau merendahkan martabat sesiapa, tapi ini sekadar pendedahan kepada kita yang kadangkala 'lupa' dengan kewujudan manusia-manusia yang kufur nikmat ni supaya kita tak jadi seperti mereka, dan semoga anak cucu keturunan kita dijauhkan dari segala macam perkara yang boleh mengundang kemurkaan Allah s.w.t.

"Bagaimana kamu tergamak kufur (mengingkari) Allah padahal kamu dahulunya mati (belum lahir), kemudian Ia menghidupkan kamu; setelah itu Ia mematikan kamu, kemudian Ia menghidupkan kamu pula (pada hari akhirat); akhirnya kamu dikembalikan kepadaNya (untuk diberi balasan bagi segala yang kamu kerjakan)."  (Surah : Al-Baqarah , Ayat :28)

Cuba renung balik kata-kata Allah dalam ayat tersebut. Pertanyaan awal dari Allah untuk golongan-golongan yang kufur ni. "Bagaimana kamu tergamak kufur (ingkar) terhadap Allah?"

Tergamak ke kita ni, sebagai hamba, nak mengingkari fitrah yang telah Allah tetapkan? Tergamak ke kita? Sanggup ke kita nak menghadap Illahi dengan keadaan diri penuh bersalut noda? Mohon diampunkan segala dosa.

Saya harap kita sama-sama berdoa semoga golongan-golongan ini mendapat hidayah dan beroleh petunjuk untuk sekurang-kurangnya keluar dari gaya hidup mereka yang songsang tu. Penting bagi saya untuk mengingatkan kepada semua umat Islam untuk mendoakan mereka sebab itu tanggungjawab saya sebagai seorang Muslim.

Dan kepada golongan gay yang terbaca tulisan saya ni, please jangan cakap saya 'jaga tepi kain' anda or what not. Dan jangan nak ingatkan saya tentang 'kubur masing-masing' whatsoever. Cut the craps.

Sebab, kalau Allah s.w.t nak turunkan bala, dia takkan tujukan pada golongan gay saja. Saya dah pernah sebut benda ni dalam post sebelum ni. Sebaliknya, bala diturunkan ke seluruh masyarakat sekitarnya. Silap-silap haribulan tak sempat 2012, Malaysia dah tenggelam dulu dah. Naya jer..

Apa tak nya, golongan-golongan ni dah semakin 'berani' mendedahkan aktiviti dan keterbukaan seksualiti diorang kepada orang ramai. Siap post dekat YouTube lagi. Ya ampunnnnn, please la!

Amacam? Tak percaya? Kat bawah ni saya kongsi satu video yang saya cilok dari YouTube. Pengakuan seorang LELAKI yang GAY, bernama seperti nama orang MELAYU dan yang lebih sedih, seorang ISLAM.



Yang takutnya, golongan-golongan ni bukan nya golongan tercicir. Ada antara mereka yang golongan terpelajar. Tapi sayangnya, terjerumus dalam gelora nafsu yang songsang. Astaghfirullah al azim..

Saya sendiri tak tau nak nangis ke nak gelak ke nak gulin-gulin atau nak hantuk kepala ke dinding nengok mamat ni buat pengakuan berani mampos ni. Entah lah. Ini ujian Allah untuk dia.

"Dan sesiapa yang menukar iman dengan mengambil kekufuran, maka sesungguhnya ia telah sesat dari jalan yang lurus." (Surah : Al-Baqarah, Ayat : 10)

Sama-sama lah kita doakan golongan-golongan ni diberi jalan keluar dari ujian yang membelenggu mereka. Aminn..


------------------------------------------------------------

yus cakap : Realiti dunia sekarang memang menakutkan. Dunia dah tua. Dah akhir zaman.
Bookmark this post:
StumpleUpon DiggIt! Del.icio.us Blinklist Yahoo Furl Technorati Simpy Spurl Reddit Google Twitter FaceBook

3 comments:

  1. takut nnt blh mempengaruhi anak2 kita, semoga dijauhkan.

    ReplyDelete
  2. What had happen to that guy? maybe he was threaten or paid or under drug control or some sort like that, to said this stupid things.. "I'm gay, I'm okay"?? What??

    ReplyDelete
  3. Apa yg dia cakap tu langsung takde isi...

    ReplyDelete