rss
twitter
    Jom Ikut Saya di Twitter :)

Thursday, 18 March 2010

Mimpi Yang Tak Sudah

Hari ni saya takde mood. Start dari bangun tido tadi. Dah rasa mood hilang. Entah ke mana pergi. Tak tau.

Mungkin sebab mimpi semalam. Saya mimpi sorang makcik datang rumah sewa saya ni. Saya tak kenal makcik ni. Orangnya putih bersih. Pakai tudung putih. Baju kurungnya putih jugak, corak bunga kecik-kecik. Masa tu keadaan kat luar rumah hujan kot, kalau tak silap.

Dalam mimpi tu, saya tak kunci pintu rumah (in reality pon ini memang boleh terjadi, sebab kekadang saya tido kat ruang tamu rumah tanpa sedar saya sebenarnya tak kunci pintu! Isk!). Saya ingat dengan jelas, dalam mimpi tu, bukan saya yang bukak tombol pintu, tapi makcik tu yang bukak. Dah tu, dengan selamba makcik ni masuk and pegi ke toilet. Takde cakap pon nak pinjam toilet ke mende.

* Bukan ini makcik kejadian *

In my real life, saya tak suka sangat orang datang rumah sewa saya ni. Almaklum, bila dok sensorang ni, keadaan rumah macam orang bujang le kan? Faham-faham je lar.

Err.. Takde la berselerak tarak, cuma kurang kemas sikit. Ehehehhe..

Dalam mimpi saya tu pon, saya rasa a bit uncomfortable la bila makcik tu masuk and terus menuju ke toilet. Dah le tak cakap apa-apa. Saya cam terpinga-pinga je kat pintu rumah.

Abes guna toilet dia keluar. Senyap jugak. No words came out from her mouth. Kot la nak kutuk rumah saya, mana tau kan?

Tapi tak. Dia pandang saya, senyum, and ntah masa bila wujudnya, tetibe je ada sorang lelaki kat luar rumah tengah tunggu nak bawak makcik ni balik. Mungkin anak dia. Sebab cam muda lagi. (Wuahahhahaha.. sempat lagi saya nak menggatal dalam mimpi ni!)

Actually, saya tak tau apa kesudahan mimpi tu. Sebab saya terjaga.
 * Takut je kalo makcik tu muncul betol-betol.. Errkk??!! *

Saya cuma takut satu jer. Déjà vu.

Saya selalu alami déjà vu.

Macam mana kalau benda ni betul-betul terjadi satu hari nanti? Macam mana kalau saya tak kunci pintu and tengah sedap-sedap layan tenet, or even worse - tengah tido, tetibe makcik ni muncul dan dengan selamba menerjah masuk ke dalam rumah? Wuaaaa.. Menyeramkan!

Makcik wat saya takde mood je makcik!


-----------------------------------------------

yus cakap : Oh makcik, janganlah kau muncul dalam kehidupan realiti ku!!! Saya seram makcik, siyes!
Bookmark this post:
StumpleUpon DiggIt! Del.icio.us Blinklist Yahoo Furl Technorati Simpy Spurl Reddit Google Twitter FaceBook

2 comments:

  1. wuaaaa.. jangan la fathiah! saya gentar ni! :(

    ReplyDelete