rss
twitter
    Jom Ikut Saya di Twitter :)

Thursday, 4 February 2010

Ada Apa Dengan Nama

Nama saya Yus. Nama anda? :)

Erkk??!!

Kenapa tetibe saya tersentap? Ehehehhe.. Takde.. Cuma rasa agak pelik la kenapa orang selalu keliru akan jantina saya bila tau nama panggilan saya tu? Ehehehe. Lawak pon ader.. :D

* Sayakah ini? *

Ramai yang akan terkeliru. Saya nih lelaki ke perempuan? Ada yang cakap saya khunsa lagi!! Wuahahahhaha!! Kelakar gila babeng! :D

* Chakk! Ini kot saya? *

Kenape ek terjadinya kekeliruan ini??

Mungkin sebab nama saya kot? Ke saya kena tukar nama? Kepada yang lebih feminin? Uhuk uhuk uhuk.. *batuk-batuk manja*

YUS ini merupakan nama panggilan kawan-kawan saya sejak dari zaman sekolah rendah lagi. Dah sebati dengan jiwa raga. Dah tak boleh ubah lagi dah. Ehehehe..

Tak sedap ek nama YUS nih? Abis tu nak panggil ngan nama ape? Bedah? Tipah? Senah? Beyonce Knowles? Wuahahahhaa.. Sangat over yee!

* Ini antara bukti kekeliruan yang berlaku disebabkan nama.. :) *

Sampai sekarang, selain dari family saya, semua orang / kawan-kawan panggil dengan nama YUS. Janggal pulak kalau tetiba saya nak suruh orang panggil dengan nama lain.

Family je panggil nama lain. Tapi still ada dalam ejaan nama sebenar saya laa.. :)

Erm.. Nama sebenar saya? Alahai.. Tak boleh bagitau lerr.. Bukan tak bangga ngan nama sendiri. Tapi saja je nak berahsia. Ahahah.. Boleh gitu?

Spesel tau nama saya. Gabungan nama mak ngan abah saya. In fact, kami empat orang adik beradik semua nama lebih kurang sama, semua gabungan nama mak ngan abah.. :)

Nak teka ker nama saya? Kalau nak teka saya kasi klu, mau? :D

OK, nama saya ada empat suku kata. Sembilan huruf. Suku kata pertama ambik dari nama abah. Suku kata yang kedua dari nama mak. Dua suku kata yang akhir, baru nama saya (sebenarnya).. Wuahahhahaha.. :D

Teka ler kalo terer.. Ehehehhe..

p/s : Ataupun kalau anda ada citer menarik tentang nama anda, boleh gak kongsi.. Syok gak nak tau nii.. Komen ye jangan tak komen.. Erkk??!! :D


-----------------------------------------

yus cakap : Inilah yang jadi bila saya penat sangat. Merepek meraban ntah paper sensorang.. Ahakz~
Bookmark this post:
StumpleUpon DiggIt! Del.icio.us Blinklist Yahoo Furl Technorati Simpy Spurl Reddit Google Twitter FaceBook

8 comments:

  1. aku pggil ko mira leh x??haha..(^_^)

    ReplyDelete
  2. wuaaaa shuko!! pe kes!! :D

    nama saya takde huruf M dan R pon!! hahahaha.. jauh giler simpang!

    ReplyDelete
  3. xde ek??kalau cmtu..

    aku pggil ko mira gak..haha..so,ko dh de nma baru..khas aku cipta utk ko..kehkeh..

    ReplyDelete
  4. Hahahhaa.. takde maknanya! :P

    DEBUSH!! *sekeh pale shuko*

    ReplyDelete
  5. smpai hati ko sekeh paler aku..nah aku siku ko balik..kahkahkah..

    ReplyDelete
  6. Waaa..mcm2 hal ek nm..
    Sy pun de citer gak sal nama ni..hohoh..ks kofius jantina gak la..hahahaha

    ReplyDelete
  7. hahaha soriii la cik/puan yus..

    ReplyDelete
  8. shuko : melampau la tu nak siku2 orang.. :P

    rerama : sama la kita eh?? :D (tapi akak tau rerama perempuan sbb rerama tu kan kiut.. mesti prmpuan suka.. ahakz)

    baby : eehehhehhee.. takpe2.. saya tak kisah pon.. laki ke prempuan ke, khunsa sekalipon.. wuahahhahaha :D

    ReplyDelete