rss
twitter
    Jom Ikut Saya di Twitter :)

Tuesday, 26 January 2010

Sedih

“On behalf of ---- Sdn Bhd, JobStreet.com would like to inform you that the processing period for this position has just ended. Unless ---- Sdn Bhd has contacted you, it would be advisable to consider your application not shortlisted.” (no Mr Jobstreet, that --- company hasn’t contact me!)

Itu adalah antara kandungan email yang saya terima dari Jobstreet. Ditolak (lagi!). Aduhai. Sedihnya hati saya. :(

Takpe la. Takde rezeki lagi. Lain kali saya cuba lagi. Ini je la saya mampu cakap untuk tenangkan hati sendiri. Dan untuk motivate diri sendiri.

Saya betol-betol perlukan keje baru, yang lebih dekat dengan rumah. Saya dah bagitau sebelum ni, yang saya memang nak kan angin perubahan. OK sebenarnya keje sini (tempat keje skarang), cuma ye lah, orang muda nih selalu nak change and thrill and challenges.. (Pergh.. mengaku diri sendiri muda.. tak tahan! :D)

“Cemana job yang hang apply kat UiTM hari tu? Ada apa-apa?”

Soalan dari Linda, adik saya pulak tetiba bermain kat kepala. Hurm.. Yang tu pon takde apa-apa jawapan (lagi). Entah la.

Secara tiba-tiba mood sedey mintak izin nak hadir dalam hati. Saya pon benarkan je la. Rasa nak menung jap..

:
:
:
:


OK.. This is not the end of the world! Saya hanya perlu banyakkan usaha. Banyakkan lagi apply.

Apa-apa jugak yang Allah rancang untuk saya (untuk hamba-hambaNya, generally) adalah yang paling terbaik! Mesti ada hikmah di sebalik apa jugak yang terjadi. Jangan merungut. Jangan bersedih.

:
:
:
:

Teringat pulak mak kat kampung. Dari boleh jalan sikit-sikit, skarang dah tak boleh gerak kaki kanan tu. Kaki kiri pulak dah makin tak dapat nak menampung gravity dari kaki kanan yang lemah. Sudahnya, dok je atas kerusi roda.

Saya sebenarnya dah rindu sangat nak balik rumah kitorang. Sekarang ni stay kat umah nenek. Mengabeskan beras umah nenek. (Erk??!)

Nak wat camne. Kalo balik rumah, takde sape nak nengokkan mak masa Linda dan Haizul, adik bongsu saya pergi sekolah. Almaklum, Linda dah jadi cikgu praktikal, bz ngan ngajar, meeting, latihan hari sukan, blablabla. Haizal pulak dah balik ke matrik nya kat Arau. Memang takde sapa nak nengok mak. Nak harapkan Si Anak Oren? Dia pon mesti asek tido je, tak leh jaga mak. :(

Rindu betol nak balik rumah. Rindu betol kat Si Anak Oren! Apa la yang dia makan bila kitorang semua takde kat rumah?

Ni la punca saya TERmenangis (sampai kantoi ditegur oleh Linda.. Ish.. malu!). Saya nak mak baik seperti sedia kala. Saya nak balik rumah. Saya nak jumpa Si Anak Oren. Saya tak gemar stay rumah nenek lama-lama. Menyusahkan nenek saje.

Saya cuma berdoa Allah berikan penyelesaian terhadap segala kesulitan ini. Sebab saya pasti, setelah kesulitan, ada kemudahan. Itu janji Allah. Siapa lagi saya nak berharap kalau bukan pada Yang Maha Berkuasa mengabulkan harapan dan doa?

:)


“Bukankah Kami telah melapangkan bagimu: dadamu (wahai Muhammad serta mengisinya dengan iman dan hidayah petunjuk)?
Dan Kami telah meringankan daripadamu: bebanmu (menyiarkan Islam)-
Yang memberati tanggunganmu, (dengan memberikan berbagai kemudahan dalam melaksanakannya)?
Dan Kami telah meninggikan bagimu: sebutan namamu (dengan mengurniakan pangkat Nabi dan berbagai kemuliaan)?
Oleh itu, maka (tetapkanlah kepercayaanmu) bahawa sesungguhnya tiap-tiap kesukaran disertai kemudahan,
(Sekali lagi ditegaskan): bahawa sesungguhnya tiap-tiap kesukaran disertai kemudahan.
Kemudian apabila engkau telah selesai (daripada sesuatu amal soleh), maka bersungguh-sungguhlah engkau berusaha (mengerjakan amal soleh yang lain),
Dan kepada Tuhanmu sahaja hendaklah engkau memohon (apa yang engkau gemar dan ingini).”

(Surah Al-Insyirah : Ayat 1-8)


---------------

yus cakap : Linda tak tahu sampai sekarang kenapa saya menangis tiba-tiba hari tu.. Hopefully dia tak baca post saya nih!! Eheheh.. :D
Bookmark this post:
StumpleUpon DiggIt! Del.icio.us Blinklist Yahoo Furl Technorati Simpy Spurl Reddit Google Twitter FaceBook

No comments:

Post a Comment