rss
twitter
    Jom Ikut Saya di Twitter :)

Sunday, 31 January 2010

Kuih Masalodeh Memang Sedap

Alkisahnyer, pagi tadi, seperti biasa, di hari Ahad yang hening, saya akan hantar Haizul, adik bongsu saya ke sekolah. Hari biasa dia pegi sekolah nek beskal jer. Dan seperti hari-hari Ahad yang lepas-lepas, saya akan beli sarapan, kuih-kuih ker, bihun goreng ker.. kat mak saya.

Ada satu kedai Cik Melah ni yang saya selalu singgah. Sebab kuih masalodeh kat situ boleh tahan sedap.. :)

*Wah.. lazat lazat~ *


Lepas turunkan Haizul kat sekolah dia (yang dulunya sekolah saya jugak), saya terus pecut Jebat saya ke kedai Cik Melah. Alangkah gembiranya hati tengok wujud kuih masalodeh kat situ.


* Inilah Jebat - kekasih pertama saya :) *


Pilih punya pilih, ada la dalam nam bijik kuih yang saya amek. Saya keluarkan not RM5 dari poket dan hulur pada kawan Cik Melah yang tolong jaga kedai dia.

"6 bijik kuih ni mak cik, singgit lapan kan?" kata saya dengan yakin.

Makcik tu angguk sambil amek not kaler hijau dari tangan saya and cari duit change nya.

Sambil tu dalam kepala saya wat jugak la simple matematik untuk lebihan duit tu. Masa makcik tu hulur duit balance, saya check.

"Eh makcik, bukan lebih RM4.20 ke?" dengan selamba badak saya berkata-kata, dengan nada agak tak puas hati tengok balance RM3.20 jer.

"Mana ada la. Kalau lebih RM4.20, kuih tu harga lapan posen jer.." kata makcik tu dengan senyum kambing.



Erkk???!!!

Punya la malu tahap gaban saya kat situ!! Gaban pon tak pernah rasa malu camni!


ADESSS!! Macam mana la saya boleh tersilap kira. Kunun-kunun jer saya nak betolkan makcik tu, sekali saya yang silap.. Ciss! Saya terfikir yang saya kasi RM6 kat makcik tu. Ish.. malu sungguh!


Sesungguhnya saya takkan ke kedai Cik Melah lagi.. walaupon kuih masalodeh dia sedap. Gara-gara kuih masalodeh, saya malu tahap nak terlondeh kain dah tadi!! :(


----------------------------

yus cakap : Matematik Moden SPM saya A1 tau! Bikin malu saja.. Tu la akibatnya pegi kedai dalam keadaan mamai.. Hoh!
Bookmark this post:
StumpleUpon DiggIt! Del.icio.us Blinklist Yahoo Furl Technorati Simpy Spurl Reddit Google Twitter FaceBook

2 comments:

  1. dah lama tak makan kuih tu.tingin plak.
    nice blog and beautifull template

    ReplyDelete
  2. xpernah pandai naik moto

    cppc
    jom join contest best
    ;-)
    link contest

    ReplyDelete