rss
twitter
    Jom Ikut Saya di Twitter :)

Saturday, 19 December 2009

Lagi Fakta Menarik :)

  1. Jika anda suka tinggikan suara dan menengking, mungkin anda nak tau ni; sesiapa yang menjerit/menengking selama 8 tahun, 7 bulan dan 6 hari, tenaga bunyi yang terhasil boleh memanaskan satu cawan kopi. (ehehhe.. tak berbaloi langsung nak tengking2 kan?!)


  2. Jika anda 'buang angin' selama 6 tahun dan 9 bulan, gas yang terhasil cukup untuk mencipta tenaga sebijik bom atom! (kumpul la angin anda tu bagi jadi bom.. wuahhahaha)


  3. Semut boleh mengangkat benda yang 50 kali berat badannya, boleh menolak benda yang 30 kali dari beratnya, dan selalu jatuh ke arah sisi kanannya bila 'pening'. (ehehhehe.. semut oh semut.. kuat sungguh anda!)


  4. Polar bear (beruang kutub) adalah binatang kidal. (ahakz.. sape la yang kisah! angkat tangan.. ehehhe)


  5. Lipas boleh hidup selama 9 hari tanpa kepala, sebelum mati kelaparan. (ni bak kata pepatah, biar putus kepala, jangan putus makanan.. wuahhahaha :D )


  6. Zuhrah ialah satu-satunya planet yang berputar mengikut arah jam.


  7. Rama-rama merasa makanan dengan kakinya. (Kan rama-rama takde perut.. ehehhee)


  8. Mata burung unta lebih besar dari otaknya. :)


  9. Tapak sulaiman takde otak/brains. (no wonder Patrick Starfish is so 'brainless'! hahahah)


  10. Siput boleh tidur selama 3 tahun! (pergh.. kagum!) ehehehe :)


  11. Penyu boleh bernafas melalui punggungnya. (huhhuhuhu.. memalu saya baca nih.. huahuhua)


  12. Kerusi elektrik dicipta oleh seorang doktor gigi.
Bookmark this post:
StumpleUpon DiggIt! Del.icio.us Blinklist Yahoo Furl Technorati Simpy Spurl Reddit Google Twitter FaceBook

4 comments:

  1. nak suruh yus wat yang no.1 tu..tengking secerek air selama 8 tahun 7 bulan 6 hari.petua utk jimat leterik..huhuuu

    ReplyDelete
  2. cessstt.. jahat tau bos neh! :P

    ReplyDelete
  3. hehehe...mane jahat...buli je...buli2 manje..ngehehee

    ReplyDelete
  4. cess.. buli kah? manje kah? hoh!

    debush *sedas pelangkung kena tepat kat pipi sebelah kiri bos*

    :D

    ReplyDelete