rss
twitter
    Jom Ikut Saya di Twitter :)

Monday, 28 December 2009

Bila Aku Jatuh Cinta

Puisi ni saya dapatkan dari satu laman web indonesia . Saya suka baca puisi nih, macam satu motivasi dan muhasabah untuk diri sendiri lar. Supaya nanti bila saya ditakdirkan Allah untuk jatuh hati (entah bila tak tau le.. prepare dulu ni.. ehehhehe) saya tak lupa daratan pulak.. wuahhaha.. :)

Tajuk puisi ni ialah;


Bila Aku Jatuh Cinta

Allahu Rabbi aku minta izin
Bila suatu saat aku jatuh cinta
Jangan biarkan cinta untuk-Mu berkurang
Hingga membuat lalai akan adanya Engkau

Allahu Rabbi
Aku punya pinta
Bila suatu saat aku jatuh cinta
Penuhilah hatiku dengan bilangan cinta-Mu yang tak terbatas
Biar rasaku pada-Mu tetap utuh

Allahu Rabbi
Izinkanlah bila suatu saat aku jatuh cinta
Pilihkan untukku seseorang yang hatinya penuh dengan
kasih-Mu
dan membuatku semakin mengagumi-Mu

Allahu Rabbi
Bila suatu saat aku jatuh hati
Pertemukanlah kami
Berilah kami kesempatan untuk lebih mendekati cinta-Mu

Allahu Rabbi
Pintaku terakhir adalah seandainya kujatuh hati
Jangan pernah Kau palingkan wajah-Mu dariku
Anugerahkanlah aku cinta-Mu...
Cinta yang tak pernah pupus oleh waktu

Amin yarabbal alamin..



:)
Bookmark this post:
StumpleUpon DiggIt! Del.icio.us Blinklist Yahoo Furl Technorati Simpy Spurl Reddit Google Twitter FaceBook

3 comments:

  1. wah best la "bila aku jatuh cinta"...

    ReplyDelete
  2. moral of the story : bila jatuh cinta, jangan lupa Tuhan.. Dia pemilik cinta yang sebenar.. :)

    ReplyDelete